Categorieën
Niet gecategoriseerd

22 juni 2026, de corona enquête commissie.

Je leest of hoort er weinig over.  De alternatieve media is er druk mee maar verder? Buiten de lancering van de Hugo frikandel door Forum heeft main stream media er geen tijd voor. De geprikte burger zal het verder een worst wezen, of nee een frikandel, daarvan weet je volgens Hugo ook niet wat er in zit.

Tsja, ik geloof niet in virussen, daar heb ik in het verleden al genoeg over geschreven. Virus = doodgaan van cellen, een proces wat komt door influenza en dat betekent onder invloed van sterren. En zo houden de alternatieve en de main stream media de basis leugen in stand, twee vleugels van dezelfde vogel.

En dat geld voor alles. Ons hele leven is gebaseerd op leugens. Alles om polarisatie te bestendigen. Voor of tegen, geloven of niet geloven, links of rechts, zwart of wit, als je maar niet bezig bent met wat er nodig is om het leven te vieren, liefde, nederigheid, verwondering, dankbaarheid en barmhartigheid.

Één van de leugens waar mijn generatie, en de wat oudere, erg veel last van hebben is de ‘ik heb het verdiend’ leugen. Maar gelukkig komt aan alles een eind, het duurt alleen zo verdomd lang….

Categorieën
Niet gecategoriseerd

21 juni 2026, jeetje, alweer de langste dag.

Gaan we weer op naar de winter. Maar goed dat duurt nog ff, gelukkig maar.

Gisteren kwam ik the Cure tegen na het voetballen. En laat ik nu een beetje fan geweest zijn van the Cure. Ik moet eerlijk bekennen dat ik me weer even in Ode waande, in de befaamde discotheek in Leeuwarden, een jaar of dertig geleden. Tot ik de zanger zag, man dat was schrikken.

Ik herinnerde me de man als een slanke jongen met pikzwart haar en pikzwarte kleren. Alles was zwart bij the Cure in die tijd. Maar wat hier stond te zingen kwam zo weggelopen uit een film over Zombies, make-up was niet nodig, of maakte het alleen maar erger, ik weet het niet.

Ben zelf maar ff naar de spiegel gelopen en zag dat ik ook niet meer de slanke jongen ben met lang blond haar. Mijn lange grijze baard maakte het er niet beter op. Ik had mijn hoed niet op en dan lijkt mijn haardos veel op die van de zanger van the Cure, dat moet ik bekennen.

Kheb mijn ogen maar dicht gedaan en even genoten van de muziek en de herinneringen, het was een mooie avond!

Categorieën
Niet gecategoriseerd

20 juni 2026, maar het is nog niet zover!

Er gebeurt aan de andere kant zoveel om over te schrijven dat ik het eigenlijk niet wil missen. Ik zie nog wel ff, een paar minuutjes voor mezelf, dat moet toch lukken?

Zo moet ik nu chocolade truffels halen, en nog wat vegan spulletjes want het is tenslotte wereld yoga dag en daar hoort vegan bij 🤠.

Dus happy wereld yoga dag allemaal! Maak er een mooie van…

Categorieën
Niet gecategoriseerd

19 juni 2026, ik ga er nog even over denken maar ik zit aan een schrijvers vakantie te denken.

Ik heb het gewoon te druk in de aankomende maanden. Twee maanden pauze, wereldwijd sukkelen we toch nog wel ff door. Maar ik denk er nog ff over na. Oant moarn

Categorieën
Niet gecategoriseerd

18 juni 2026, één van mijn nieuwsbronnen is gestopt met nieuws plaatsen.

De man woont in Israël maar reist heel veel en nu durft hij geen commentaar meer te leveren op het beleid van Trumpfius. Hij is bang, dat als hij doorgaat, hij Amerika niet meer binnen komt, en dat kost hem geld, dat gaat hem te ver.

Ik zag laatst een interview met een Nederlandse zanger. Tijdens de corona periode had hij een mening die niet paste in het narratief. Hij heeft besloten dat nooit meer te doen, het heeft hem veel geld gekost.

Hoe zijn we hier beland? Ik ben een kind van de jaren tachtig. Vrijheid van meningsuiting was in mijn tijd heel belangrijk! Ik kan me nog herinneren dat ik een discussie had met een punker, met hanenkam, en een homofiele zanger, die vvd stemde, in een café. Dronken dat we zijn geworden, niet meer normaal. We waren het nergens maar dan ook nergens, over eens, maar wat hadden we een lol. Ik was net achttien, een broekie nog, vers van het Gelderse platteland. Hoe zijn we hier beland? In deze kakistocratie…

Categorieën
Niet gecategoriseerd

17 juni 2026, hittestress, hittekracht, leeglopen, puffen de synoniemen zijn niet van de lucht!

We moeten en zullen geloven dat de zomer gevaarlijk is, dat de zon gevaarlijk is dat we allemaal doodgaan vanwege het klimaat. Hoelang gaan ze nog door met deze onzin? Tis zo vermoeiend…

De stikstof plannen zijn uitgelekt, is er iemand die gelooft dat dat niet de bedoeling was? Ministers, artsen, premiers beleidsbepalers, burgemeesters en ambtenaren liegen zich een breuk door de parlementaire enquête, wat een poppenkast.

Ondertussen gaan de oorlogen gewoon door. Vergaderen niet gekozen ambtenaren over hoe we Rusland gaan veroveren over een paar jaar en sluiten we een akkoord wat op voorhand al niet stand heeft gehouden. We leven in een gekkenhuis, in een kakistocratie, ik roep het al jaren…

Categorieën
Niet gecategoriseerd

16 juni 2026, had wat problemen met mijn phone.

Hij begint het een beetje op te geven. Daar zijn ze natuurlijk ook op gemaakt! Max drie jaar en dan moet je een nieuwe, de software begint te piepen en te kraken, batterij doet moeilijk en sommige knopjes willen niet meer. Tis niet anders.

Dus op zoek naar een nieuwe. En daarom een erg verlaat stukkie. Morgen weer nieuwe kansen!

Categorieën
Niet gecategoriseerd

15 juni 2026, the Munich Agreement, kent iemand hem nog?

September 1938 was het. Chamberlain die uit het vliegtuig stapt zwaaiend met een papiertje. Voor het akkoord werd gesloten schreef Winston Churchill aan Lord Moyne het volgende:

‘We seem to be very near the bleak choice between War and Shame. My feeling is that we shall choose Shame, and then we have War thrown in a little later on even more adverse terms than at present.’

De geschiedenis herhaalt zich, keer op keer.

Voordat tie de Q opgaat…
Categorieën
Niet gecategoriseerd

14 juni 2026, vandaag komen Sytse en Lotte langs!

Om te zingen. En ondertussen komen er een paar mensen om wijn te proeven, zo leuk. Maar dat betekent wel dat het weer druk, druk, druk is.

De Q brand bijna, een buikje ligt al sinds gisteren in de rub met mosterd. Eitjes zijn gekookt en de zalmen zijn gerookt. Het gaat vast weer goed komen, fijne dei!

Categorieën
Niet gecategoriseerd

13 juni 2026, weer geen tijd.

Het is wat! Gisteren gelachen om Rolex Bugatti! Maar wat werd het weer laat. Een zaal vol ‘wakkere’ mensen die vooral lachen om elkaar. Wat dan wel weer héél erg leuk is, ik heb rietdekkers leren kennen. Een familie die al zes generaties de boerderijen bedekt in het mooie Friesland. Nu heb ik vroeger, toen ik nog een klein Koertje was, bij een rietdekker gewerkt, wat een prachtig vak is dat. Ik heb eigenlijk nooit ergens spijt van, maar dat ik het vak van rietdekken niet onder de vingers heb, vind ik wel jammer. Alles is handwerk, zelfs de gereedschappen, die je nodig hebt om zo’n dak te maken, prachtig.

Wat het leuke is, ik mag een keer mee! Weer het dak op, oude tijden herleven. Maar nu eerst nog een buikje bereiden. Oant moarn!