Categorieƫn
Niet gecategoriseerd

28 juni 2026, driehonderd tot vijfhonderd mensen, werkeloos, per dag.

Hij zegt het hier zelf, BlackRock merz. Tis echt geen leugen🤠. Ooit één van de sterkste economieën ter wereld, maar zonder energie? Wat doe je dan?

Ik hoorde dat de Europese Unie wat restricties op de winning van LNG willen leggen. Trumpfius is daar niet blij mee en heeft gedreigd de export van LNG naar Europa stop te zetten. De restricties zijn weer van tafel, waar moeten we anders onze energie vandaag halen? Wapens produceren vraagt nou eenmaal veel, heel veel energie. En als je als land al je kerncentrales hebt stilgelegd, een gaspijpleiding hebt laten opblazen door je vrienden, en je totaal afhankelijk bent van de ouderwetse steenkoolmijnen uit een vorige eeuw en LNG uit Amerika, wat moet je dan?

En zo gaat de destructie van Europa door. Worden we zoet gehouden met Brood en Spelen terwijl de fundamenten van onze economie worden afgebroken. Maar alles volgens plan! We have to Build Back Better, en dat kan alleen maar als je eerst alles hebt afgebroken…

Deze geld voor heel Europa…
Categorieƫn
Niet gecategoriseerd

27 juni 2026, hebben jullie ook zo genoten!

Wat een heerlijke weertje, genieten! En er is gelukkig veel vraag naar ge-BBQ’d vlees, ondanks de hitte. Die staat dus alweer te ronken…

Laat ik me daar vandaag op concentreren,Ā  en nog een dagje genieten van het weer! Want voor je het weet issie weer voorbij die mooie zomer, die zomer die begon zowat in eeeeeehhhhh juni….

Categorieƫn
Niet gecategoriseerd

26 juni 2026, issie dan!

Vanwege de hitte zullen we maar zeggen. Heerlijk boven de Q vandaag, eindelijk echt zweten, lekker…

Iemand zei gisteren tegen mij, wat kan jij dat toch goed, dat vlees bereiden. Ik zei, ach jij kan weer goed sleutelen, tis maar waar je interesse ligt! Volgens mij kan een mens alles, alles ligt opgeslagen in je database, het ligt aan ons we het eruit halen of niet!

Ik ga weer lekker zweten, oant moarn!

Het is er weer voor!
Categorieƫn
Niet gecategoriseerd

25 juni 2026, even een kleine pauze vandaag.

Na al die zeur stukkies maar ff opladen voor de warmste dag OOIT! Hoop dat we vrijdag gaan overleven. Bereid je goed vooršŸ¤ ā˜€ļø!!!

Categorieƫn
Niet gecategoriseerd

24 juni 2026, ‘wat ik mis is dankbaarheid.’

Zei ik. ‘Nederigheid ook, maar dankbaarheid zou al heel mooi zijn.’ Onze drang naar meer, omdat we het nou eenmaal verdienen, heeft ons volledig ingepakt. We denken echt dat we er recht op hebben, ongelooflijk.

In mijn, steeds slechter wordende, ogen ligt alles daaraan. Zou de wereld er meteen anders uitzien als we beseffen dat we ontzettend mazzel hebben gehad. Dat de leugen, dat we er hard voor gewerkt hebben en het daarom verdienen, nergens op slaat! Het zit me hoog, ik weet het, sorry.

Ik ben er ook in getrapt hoor! In de leugen dat, als ik hard werk en goed mijn best doe, ik het verdien. Maar hard werken heeft niets te maken met verdienen. Hoe leg je dat uit?

Het verhaal van Jozef geeft mij dan troost en steun. Kort maar krachtig verteld het waar het in het leven omgaat. Vandaag mag ik weer dienen, het wordt een mooie dag…

Deze kreeg ik van de slager, om privĆ© op te smullen. Ik ben een gezegend man…
Categorieƫn
Niet gecategoriseerd

23 juni 2026, gisteren was er ƩƩn minuut stilte in Rusland.

Om 12.15 stonden de mensen in het hele land stil bij de zevenentwintig miljoen doden die er vielen tijdens de Great Patriotic War, zo noemen ze WW2 in Rusland.

Zevenentwintig miljoen, das een hoop. Net als de meeste Nederlanders een (imaginaire) verzetsstrijder in de familie hebben, kent iedere Rus wel iemand, in zijn of haar familie, die overleden is in die tijd. Die oorlog zit nog vers in het geheugen van de Russen, ze zijn nog niets, maar dan ook niets vergeten.

Voor veel Russen is wat er nu plaatsvind een herhaling van vijfentachtig jaar geleden, al lijkt de huidige oorlog meer op die van de Eerste Wereldoorlog. Maar dat is al zo lang geleden, een mens vergeet snel. Edoch, het zijn dezelfde Europeanen die de oorlog in stand houden, met geld, wapens, en nog meer geld. En er gaan mensen dood, onschuldige burgers, vorige week een bus met jonge voetballers. Veel Russen zien die aanslagen als terrorisme, is dat gek?

Ondertussen verliest OekraĆÆne elke dag terrein. Het gaat niet hard, dat is zo, maar dat is ook niet de bedoeling als je een War of Attrition aan het uitvechten bent. Ik zag gisteren een OekraĆÆense soldaat, hij liep, samen met zijn maten, vanuit Konstantinovka naar veiliger gebied. Het was een man van mijn leeftijd, hij zag er alleen lang niet zo gezond uit, hij was moe. Oorlog, what the fuck, klotezooi….

Nummer zes, in tien jaar.
Categorieƫn
Niet gecategoriseerd

22 juni 2026, de corona enquĆŖte commissie.

Je leest of hoort er weinig over.  De alternatieve media is er druk mee maar verder? Buiten de lancering van de Hugo frikandel door Forum heeft main stream media er geen tijd voor. De geprikte burger zal het verder een worst wezen, of nee een frikandel, daarvan weet je volgens Hugo ook niet wat er in zit.

Tsja, ik geloof niet in virussen, daar heb ik in het verleden al genoeg over geschreven. Virus = doodgaan van cellen, een proces wat komt door influenza en dat betekent onder invloed van sterren. En zo houden de alternatieve en de main stream media de basis leugen in stand, twee vleugels van dezelfde vogel.

En dat geld voor alles. Ons hele leven is gebaseerd op leugens. Alles om polarisatie te bestendigen. Voor of tegen, geloven of niet geloven, links of rechts, zwart of wit, als je maar niet bezig bent met wat er nodig is om het leven te vieren, liefde, nederigheid, verwondering, dankbaarheid en barmhartigheid.

ƉƩn van de leugens waar mijn generatie, en de wat oudere, erg veel last van hebben is de ‘ik heb het verdiend’ leugen. Maar gelukkig komt aan alles een eind, het duurt alleen zo verdomd lang….

Categorieƫn
Niet gecategoriseerd

21 juni 2026, jeetje, alweer de langste dag.

Gaan we weer op naar de winter. Maar goed dat duurt nog ff, gelukkig maar.

Gisteren kwam ik the Cure tegen na het voetballen. En laat ik nu een beetje fan geweest zijn van the Cure. Ik moet eerlijk bekennen dat ik me weer even in Ode waande, in de befaamde discotheek in Leeuwarden, een jaar of dertig geleden. Tot ik de zanger zag, man dat was schrikken.

Ik herinnerde me de man als een slanke jongen met pikzwart haar en pikzwarte kleren. Alles was zwart bij the Cure in die tijd. Maar wat hier stond te zingen kwam zo weggelopen uit een film over Zombies, make-up was niet nodig, of maakte het alleen maar erger, ik weet het niet.

Ben zelf maar ff naar de spiegel gelopen en zag dat ik ook niet meer de slanke jongen ben met lang blond haar. Mijn lange grijze baard maakte het er niet beter op. Ik had mijn hoed niet op en dan lijkt mijn haardos veel op die van de zanger van the Cure, dat moet ik bekennen.

Kheb mijn ogen maar dicht gedaan en even genoten van de muziek en de herinneringen, het was een mooie avond!

Categorieƫn
Niet gecategoriseerd

20 juni 2026, maar het is nog niet zover!

Er gebeurt aan de andere kant zoveel om over te schrijven dat ik het eigenlijk niet wil missen. Ik zie nog wel ff, een paar minuutjes voor mezelf, dat moet toch lukken?

Zo moet ik nu chocolade truffels halen, en nog wat vegan spulletjes want het is tenslotte wereld yoga dag en daar hoort vegan bij 🤠.

Dus happy wereld yoga dag allemaal! Maak er een mooie van…

Categorieƫn
Niet gecategoriseerd

19 juni 2026, ik ga er nog even over denken maar ik zit aan een schrijvers vakantie te denken.

Ik heb het gewoon te druk in de aankomende maanden. Twee maanden pauze, wereldwijd sukkelen we toch nog wel ff door. Maar ik denk er nog ff over na. Oant moarn